09 Februari 2011

Penagih wanita dan remaja bawah umur membimbangkan

KOTA BHARU 8 Feb. – Bilangan penagih dadah di kalangan wanita, remaja bawah umur dan kakitangan awam di negeri ini semakin membimbangkan apabila menunjukkan peningkatan yang ketara.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, lebih membimbangkan apabila ada di antara wanita terbabit ditahan bersama anggota keluarga yang turut positif dadah.

Justeru beliau meminta semua pihak terutama ibu bapa dan masyarakat, memainkan peranan bagi memastikan musuh nombor satu negara itu yang kian menular terutama pada golongan terbabit dapat dikekang.

“Pada Januari ini sahaja kita telah menahan lima wanita yang didapati menagih serta memiliki dadah, ada di antara mereka kita tahan bersama suami dan ipar di rumah yang sama kerana positif dadah jenis pil kuda.

“Kebanyakan wanita itu memberikan alasan tekanan rumah tangga dan terpengaruh dengan suami menyebabkan mereka turut sama mengambil dadah.
“Kesemua wanita yang ditahan ini berusia di antara 20 sehingga 45 tahun,” katanya kepada pemberita selepas perhimpunan bulanan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu di sini  hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan